Jõhvi – Narva

10.03.2021
38.matkapäev. Planeeritud: 48 km (Käidud: 45,4 km)
Külastatav linn: NARVA (35)
Kokku käidud: 1362,4 ehk 78,8%

Tänane jutt tuleb lühike, sest maa oli pikk ja enamus ajast puhus väga külm ja kõva vastutuul ning ma olen tänasest päevast väga väsinud. Seda enam, et kuna külma oli pea 20 kraadi ja kõva tuulega kindaid käest võttes hakkasid sõrmed loetud sekunditega külmast valutama. Nii ma pilte väga ei teinudki, lihtsalt trotsisin tuult ja tuhandeid rekasid, astusin hambad ristis, teadsin, et ühel ilusal hetkel olen Narvas kohal.

Hommik algas stardiga kell 6 (ok, mõne minuti hilinesime) Jõhvi servast, sealt, kus eile pooleli jäi. Minu majutajad Aare ja Reve olid ka stardis, nemad kõndisid minuga kaasa 19 km kuni Sillamäe Olerexini. Sinnamaani oli ilm küll külm, -17 kuni – 20, kuid see-eest selge ja tuuletu. Kohe mõni minut peale starti peatus meie kõrval BMV X-5, sees istuvad 2 vene tüüpi ütlesid, et kuhu te hullud selle külmaga tallate, tulge peale, viime teid ära Sillamäele või Narva vms. 😆 Me keeldusime viisakalt, Aare veel seletas ka poistele, mis värk mul praegu käsil on.

Start Jõhvist mõni minut peale 6-t hommikul. Aare, mina ja Reve.
Ilus, aga külm hommik.

Mõned kilomeetrid sammutud, nägime tee ääres õnnetut tüüpi, kelle furgoonautol oli rehv purunenud. No seda ikka juhtub. Hoopis huvitavam oli Ida-Virumaa stiilis tee ääres seisvast autost möödasõit. Seda kahjuks pildile ei saanud, aga kaubikust hakkas mööduma takso, ilusti suund sees ja kaks ratast vastassuunas. Taksost aga omakorda möödus samal hetkel suur reisibuss, kaks ratast omakorda teisel pool teepervel! Nii et ühel hetkel olid need kolm sõidukit kõrvuti – kaubik, takso ja liinibuss! Bussijuht ju ometi nägi üle takso katuse, et mingi takistus on ees, taksol pealegi suund sees ka, edasi on kilomeeter tühja teed! Nii need õnnetused libedaga juhtuvadki… 😟

Juhtub ka nii…

Kui 19 kilomeetrit vantsitud, jõudsime Sillamäe tanklasse, kus Aare kohe müüjatele seletama kukkus, kui kuulus mees kohe teie vetsu läheb! 😆😆 Kui Aare ja Revega hüvasti jäetud ja nad bussile hüppasid (Olerex ja bussijaam nimelt ühes hoones), rääkisin müüjatega veel veidi juttu, nad tundsid mu matka vastu elavat huvi.

Minu ja Aare hüvastijätuendel, Reve lippas juba bussile, mis taustal paistab. 😆

Mul oli seal soojas toas hea seletada, kui olin piisavalt üles soojenenud, asusin taas Narva poole teele, nüüd siis edasi üksi. Sillamäe tanklast kuni minu öömajani oli 26 km ning kogu see aeg oli tugev vastutuul. Kõigi muude looduse stiihiate vastu leian rohtu, tuule vastu paraku mitte, tuli lihtsalt tuimalt tõsta jalg jala ette, kuni kohal olen.

Tuul… 🌪️
Sinimägedel.
😆😆😆

Veidi enne Narvat jalutas üks mees kahe suure koeraga, kes nähes mind jooksid haukudes ja hüpates minu poole. Ma muidugi jälle D’Artagnani kombel mõõgad kätte ja kaitseasend sisse, koeraomanik aga karjus mulle tigedalt vene keeles, et mis sa vehid siin oma keppidega, need koerad ei tee ju midagi!!! Võtsin siis selle peale taskust oma veidi kangema enesekaitsevahendi, mille peale venku kohe oma koerad ära kutsus ja ma sain rahus oma teed jätkata.

Privet gorod Narva. 😁

No ja siis lõpuks Narva! Kohati tundus küll, et Narva asub kuskil Uurali mäestiku tipus, maantee läks aina ülesmäge, ilm on külm nagu siberis ja tee ei taha kuidagi lõppeda! 🤣🤣 Aga kõigele vaatamata oli mu tempo täna veidi kõrgem mu kogu matka keskmisest, kohale jõudes ootas mind väga meeldiv narvalane Aleksei, kes erinevalt enamus oma kaaslinlastest valdab vabalt eesti keelt. Näiteks apteegis küsisin eesti keeles vaseliini, müüja küsis kas saaks vene keeles. Ma hakkasin naerma ja ütlesin siis vene keeles, et vaseliin on ju ka vene keeles vaseliin. 😆 Müüja siis tundis veidi piinlikkust ja müüs mulle mu soovitud vaseliini.

Nagu ma juba alguses mainisin, täna midagi põnevat ei juhtunud ja jutt tuleb lühike. Nii ongi. Homme jätkuvad mu seiklused Ida-Virumaal, külastatavad linnad on Narva-Jõesuu ja Sillamäe, loodame, et pole nii külm, õigemini pole nii kõva tuult, siis saan rohkem pilte teha ja midagi huvitavat ka teieni tuua.

Homseni, armas lugeja! 🙂

Jõhvi – Narva.
Lapsepõlvemälestused…. ♥️
Naitepäev on Narvas au sees! 🌹
Minu tänane majutaja Aleksei ja mina.

3 thoughts on “Jõhvi – Narva

1. krista

Tõesti kahju et nii külm ja tuuline 🙁 Hea et kohal- Lubas vist soojemaks minna…. Loodame-!
    Ikka jõudu ja toredaid kaasa kõndijaid 😉👩‍🦰👨👱‍♀️

Vasta
  2. Olavs

Homme saaksid Utria kaudu Sillamäele minna. Saaksid suurest maanteest rahu. Ja enne Sillamäed on mereäärsed kergliiklusteed.